چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

محمدعلی رضازاده :

مسابقه مهارتهای فردی بسکتبال گرامیداشت

هفته دفاع مقدس در ساحل بندرانزلی برگزار شد

محمدعلی رضازاده رئیس کمیته بسکتبال ساحلی گیلان :

مسابقه مهارتهای فردی بسکتبال گرامیداشت هفته دفاع مقدس

در ساحل بندرانزلی برگزار شد

 

 

سرویس ورزشی موج برنا - بسکتبال رشته ای آکادمیک است که در ابتدا در شرایط میدانی و محیطهای روباز برگزار شد و رفته رفته با تکاملی که صورت گرفت به یک رشته سالنی تبدیل شد . اما همچنان طرفداران خود را در بسکتبال خیابانی دارد . محدود کشورهایی هستند که این رشته را در ساحل هم انجام می دهند .

بسکتبال ساحلی یک قدمت سه دهه ای دارد و طبق ثبتی که از این ورزش شد ، محمدعلی رضازاده برای نخستین بار این رشته را در ساحل بندرانزلی راه اندازی کرد و چندگاهی رقابتهایی از این دست برگزار می شود .

محمدعلی رضازاده رئیس کمیته بسکتبال ساحلی گیلان :
مسابقه مهارتهای فردی بسکتبال گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ساحل بندرانزلی برگزار شد

محمدعلی رضازاده رئیس کمیته بسکتبال ساحلی استان گیلان از برگزاری یک دوره رقابت بسکتبال ساحلی خبر داد و افزود : با حضور بازیکنان بندرانزلی و فومن در سایت تخصصی بسکتبال ساحلی پارک ساحلی یک دوره رقابت به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد .

وی در خصوص این رقابتها گفت : با اهدا لوح تقدیر و جوایز به نفرات برتر با حضور پیشکسوت داوری جناب کفشچی از طرف اداره ورزش انزلی و کمیته بسکتبال ساحلی در روز جمعه 30 شهریور در پارک ساحلی بندرانزلی برگزار شد .

محمدعلی رضازاده به قوانین این رشته اشاره کرد و گفت : یکی از جذابیتهای بسکتبال قوانین خاص و منحصر به فرد آن است ، قوانینی مثل دبل و رانینگ ، 5 ثانیه ، سه ثانیه و 24 ثانیه که البته در بسکتبال ساحلی بسیار محدودتر و کمتر است ، که در این دوره چند حرکت جدید هم اضافه شد که به معرض نمایش گذاشته شد .

رضازاده به تنوع و جذابیت این رشته اشاره کرد و گفت : شرایط بازی در ماسه تقریبا روان ساحل نیاز به بدنسازی و قدرت بدنی دارد که بازیکن را مهیای بازی در شرایط سالنی می سازد .

وی در پایان به نعمت سواحل هم اشاره کردو گفت : در این شرایط که کرونا فراگیر شده است ، ساحل دریا با آزادی عمل بیشتر محلی امن تر برای فعالیتهای ورزشی است ، اما همچنان رعایت پروتکلهای ورزشی لازم و ضروری است .







Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna